169
ppt
Ten temat ma:
  • Wyświetleń14 tys.
  • Odpowiedzi24
  • Ocen na +1
169 ppt ?

Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny? (25)

pokaż odpowiedzi chronologicznie | od najwyższej oceny

Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): Romasz -

Nie wiem jak sie do tego "zabrać".
Czy wystarczy przyjść do rodziców mojej dziewczyny i prosto z mostu poprosić o jej rękę?
Czy lepiej zaprosić na jakąś kolację?
Słyszałem że czasami w zwyczaju jest też klękanie przed teściami podczas proszenia o rękę, chociaż wydaje mi sie że to chyba jakiś staroświecki zwyczaj.
Bardzo proszę o rady :)
INTERIA.PL

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

czy my żyjemy w XV w? bo czasami mam wrażenie że niektórzy mentalnością są bardzo daleko... osobiście spaliłabym się ze wstydu gdyby chłopak chciał kląkać przed moim ojcem... masakra i porażka.

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): xenia11 -

Moim zdaniem nie powinneś tego robić, tylko pierścionek i fajne miejsce oraz pytanie do ukochanej czy się zgodzi, a po tym u ej i u Twoich rodziców jakas kawa lub zaproszenie ich na kawę i powiedzenie im że się zaręczyliście:):)
Gdybym miała taką sytuacje, że mój obecny mąż " oświadcza się"moim rodzicą to by się musiał starać bym za Niego wyszła o ile nie zrobila bym mu czegoś złego, i to nis istotne czy pierwsze oświadczył by się mi czy uznał by że można to zrobić u rodziców i spytać i mnid i ich, okropnie mi się ten zwyczaj nie podoba zwłaszcza że ponpierwsze to rodzice nie mają w takiej srawie , wiele do gadania a po drugie nie jestem ani jego ani ich tym bardziej. Więc radzę Ci najpierw spytaj przyszłej żony czy proszenie o ręke jej rodziców jej odpowiada ( bo jestem w stanie zrozumieć że część kobiet mysli inaczej) a jeśli dla Niej jest to fajny lub akceptowalny zwyczaj to z tego co wiem i się orientuje:
Przynieś kwiaty dla jej matki i alkohol dla jej ojca( a jeśli jest nie pijący to czekoladki), klękać moim zdaniem nie musisz ( nigdy nawet nie słyszałam by ktoś to robił przed rodzicami- bo przed kobietą owszem) i przyjść z dziewczyną do Nich ( oczywiście wcześnien się dogadać że będziecie, by byli w domu i spodziewali się gości) pewnie zostaniesz zaproszony do jakiegoś salonu, więc nie mów od progu oo co tu jesteś, a gdy już będziecie powiedz że chcesz iść przez życie z ich córką więc prosisz o jej ręke i tyle;);)
Ps. Jeśli Twoja przyszła żona obecnnie mieszka z rodzicami, to dla Niej też zalatw kwiaty ( moim zdaniem najlepiej takie same jak dla jej matki lub większe) i daj jej na przywitanie;)

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

To mile jezeli zapytasz rodzicow dziewczyny. Przynies kwiaty dla matki i jakis mocniejszy trunek dla ojca. Jednak powinienes oswiadczyc sie dziewczynie a spotkanie z rodzicami to tylko formalnosc. Powodzenia.

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

gloska1 O matko... takie rzeczy się współczesnie dzieją? Nawet do głowy mi to nie przyszło... Nie jestem ubezwłasnowolniona, jestem dorosła i to ja decyduję, a nie rodzice.
O reke prosi sie dziewczyne, ale spotkanie z rodzicami to bardzo mila tradycja.

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

gość czy my żyjemy w XV w? bo czasami mam wrażenie że niektórzy mentalnością są bardzo daleko... osobiście spaliłabym się ze wstydu gdyby chłopak chciał kląkać przed moim ojcem... masakra i porażka.
Smiesznie by to wygladalo, ale jakie wspomnienia np. po 20 latach:)

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

gość To mile jezeli zapytasz rodzicow dziewczyny. Przynies kwiaty dla matki i jakis mocniejszy trunek dla ojca. Jednak powinienes oswiadczyc sie dziewczynie a spotkanie z rodzicami to tylko formalnosc. Powodzenia.
Buahahaha moi to by zabili smiechem faceta w takiej sytuacji. :P
Prosi sie o rekę kobiete a nie jej rodziców, no bez jaj ludzie...

Re: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?

Napisał(a): gość -

Romasz Nie wiem jak sie do tego "zabrać".
Czy wystarczy przyjść do rodziców mojej dziewczyny i prosto z mostu poprosić o jej rękę?
Czy lepiej zaprosić na jakąś kolację?
Słyszałem że czasami w zwyczaju jest też klękanie przed teściami podczas proszenia o rękę, chociaż wydaje mi sie że to chyba jakiś staroświecki zwyczaj.
Bardzo proszę o rady :)
Proś o rekę wybranke a nie jej rodziców.
Cała reszta to jakaś parodia sprzed 100 lat :/
Sama bym sie ze wstydu spaliła gdyby mój mąz odstawił szopke przed rodzicami, a oni by go śmiechem zabili.

Ile wy macie lat?
« Wróć do tematów
Użytkownicy poszukiwali
  • jak prosic o reke corki
  • pytanie o reke ojca
  • Co pierwsze pierscinek zareczynowy czy prosba o reke rodzicow
  • czy mj narzeczony musi przyj do moich rodzicw poprosi o rk?
  • czy prosic o reke rodzicow
  • narzeczeni prosza o reke
  • zaproszenie teściów o rękę corko
Do góry strony: Jak powinno wyglądać poproszenie teściów o rękę mojej dziewczyny?