165
ppt
Ten temat ma:
  • Wyświetleń10 tys.
  • Odpowiedzi55
  • Ocen na +7
165 ppt ?

Opłaca się montować panele słoneczne? (56)

pokaż odpowiedzi chronologicznie | od najwyższej oceny

Opłaca się montować panele słoneczne?

Napisał(a): rarog -

Orientuje się ktoś może w temacie? Może ktoś posiada coś takiego?
Chciałbym nieco obniżyć rachunki za ogrzewanie i pomyślałem, ze może warto by zainwestować w takie panele. Niestety jestem zielony w temacie i nie wiem nawet jak przedstawiają się koszty takiego przedsięwzięcia, ani czy u nas w Polsce jest to opłacalne.
INTERIA.PL

Re: Opłaca się montować panele słoneczne?

frankeman Tylko że panele nie mają nic wspólnego z ogrzewaniem, w sensie ogrzewania pomieszczeń.
Panele grzeją wodę do mycia.
A widzisz. Jak mówiłem jestem całkiem zielony w temacie. Wydawało mi się, że ktoś wpominał mi, że można używać energi słonacznej (solarów czy coś w ten deseń) do ogrzewania domu.
Hmm a przy ogrzewaniu wody do mycia da się coś oszczędzić? w Sensie, jak wygląda stosunek ceny instalacji do późniejszych oszczędności?

Napisał(a): frankeman -

rarog
frankeman Tylko że panele nie mają nic wspólnego z ogrzewaniem, w sensie ogrzewania pomieszczeń.
Panele grzeją wodę do mycia.
A widzisz. Jak mówiłem jestem całkiem zielony w temacie. Wydawało mi się, że ktoś wpominał mi, że można używać energi słonacznej (solarów czy coś w ten deseń) do ogrzewania domu.
Hmm a przy ogrzewaniu wody do mycia da się coś oszczędzić? w Sensie, jak wygląda stosunek ceny instalacji do późniejszych oszczędności?
No można, tylko że do wspomagania ogrzewania domu panele musiałyby mieć powierzchnię min. 10 m.kw.
Instalacja grzewcza musi być niskotemperaturowa, czyli ogrzewanie podłogowe.
W lecie większa część instalacji musi być nieczynna, bo co zrobić z nadmiarem ciepła ?
Moim zdaniem instalacje solarne cieczowe w domu jednorodzinnym są nieopłacalne.
Bardziej opłaca się montować fotoogniwa + grzałki cwu zasilane z tych fotoogniw.

Napisał(a): siwy19881 -