Reklama

Komentarze (26)

Dodaj komentarz

Napisał(a): Andrzej -

10 km/h mniej ratuje życie. Podnieśmy wspólnie świadomość pieszych dotyczącą skutków przekraczania jezdni. Piesi zazwyczaj nie mają szans w zderzeniu z samochodem.

W związku z przygotowaniami do realizacji ogólnopolskiej kampanii społecznej dotyczącej skutków przekraczania dozwolonej prędkości szukamy autentycznych historii ludzi, którzy opowiadając o swojej tragedii pomogą coś zmienić.

Analizowałem to setki razy gdy nadjeżdża samochód o 10 km za szybko, pieszy wchodzi pod pojazd - bo nie chce żyć, TO samobójca!
gdy pieszy widzi samochód jadący o 10 km mniej, - Wchodzi po pojazd by otrzymać odszkodowanie, by mieć za co żyć!

tak wygląda obraz polski za PO gdzie mówi się ŻE, PIESZY MA PIERWSZEŃSTWO!!!!!
(do ŚMIERCI),dla korzyści ZUS, NFZ i etc.

PIESZY GŁOWA W PRAWO, GŁOWA W LEWO JESZCZE RAZ W PRAWO I PRZED SIEBIE NA ŚWIATŁO czy zielone, Daj znać kierowcy ze chcesz przejść daj mu czas by mógł wyhamować,
GDY CHCESZ ŻYĆ, - NIE SŁUCHAJ GŁUPICH REKLAM!
PIERWSZEŃSTWO MA ZAWSZE WIĘKSZY NIE MIERZ SIĘ Z SAMOCHODEM. I ŻYJ!
Odpowiedź (0)

Napisał(a): Codee -

trzeba 30 km/h więcej! wtedy przejedziesz takiemu przed nosem a i będziesz używał auta do tego do czego jest stworzone - szybkiego przemieszczania z punktu A do punktu B.
Odpowiedź (0)

Napisał(a): koniec -

moim zdaniem kampania powinna byś skierowana do pieszych, pokazując im skutki swojej bezmyślności. Kierowca o ile uzyskał prawo jazdy w sposób legalny powinien znać zasady ruchu drogowego, natomiast pieszy bądź rowerzysta nie maja takiego obowiązku, przez co stają się potencjalnym zagrożeniem. Według mnie nie powinno się dawać bezwzględnego pierwszeństwa pieszym na pasach, choćby z tego względu, że samochód jadący z prędkością nawet 50km/h nie jest w stanie zatrzymać się od razu po wciśnięciu hamulca, a pieszy jest w stanie sie zatrzymać. W końcu nic ich nie zwalnia z myślenia tym bardziej, że tu o ich bezpieczeństwo chodzi. Nie mówię, że kierowcy są święci, bo nie są ale jak zwykle to na nich spoczywa odpowiedzialności i obowiązek... Jak zwykle kierowca ma mieć oczy dookoła głowy i uważać na znaki, przejścia,rowerzystów, pieszych, dziury w drodze, policjantów, fotoradary, straż miejską, itp... Znaków w polsce jest co niemiara, przejścia w miastach co 100 m o dziurach chyba nie muszę wspominać.
Zmiana przepisów powinna nieco ograniczyć prawa pieszych a nie jak krążą pomysły ograniczyć prędkośc w miastach do 30km/h.
Odpowiedź (0)

Napisał(a): wilczarz -

Wydawanie pieniędzy podatników na takie kampanie to debilizm.Przepisy kodeksu drogowego są jasne!!!Taka kampania świadczy o słabości Państwa!!!
Odpowiedzi (6)

Napisał(a): Kinomanka -

W Polsce może i takiej kampanii nie było, ale na świecie owszem.
4 lata temu.
"Reconstruction" TAC anti speed TV ad
www.youtube.com/watch?v=5Z23CzSONiU
Załączniki:
Odpowiedzi (1)

Napisał(a): ddd -

jedziesz samochodem, przykładowo, około godziny 5 nad ranem, ciemno, mgła ograniczająca widoczność do kilkudziesięcioleciu metrów, wąska droga a tu nagle rowerzysta ni z gruszki ni z pietruszki, bez odblasku bez światła jakiegokolwiek i bum... co z tego że to jego wina ale to ty będziesz miał takiego frajera na sumieniu. Karać, karać i jeszcze raz karać rowerzystów bez świateł bo to oni niosą śmierć!!!
Odpowiedź (0)

Napisał(a): sese -

zawsze wszystkiemu winien jest kierowca... i to zawsze samochodu. Zawsze to on ma zachować szczególną ostrożność, nigdy pieszy, rowerzysta czy inny uczestnik, zawsze kierowca samochodu. Ustawodawca jeżeli da jeszcze większe uprawnienia pieszym i rowerzystom to ich tylko skrzywdzi a nie pomoże, bo co mu z głupiego pierwszeństwa jak może życie stracić. Pieszy i rowerzysta również powinien przestrzegać jakichkolwiek przepisów!!!
Odpowiedź (0)

Napisał(a): Codee -

Gdzie giną piesi? na dwujezdniowych drogach gdzie naturalnie auta jadą szybciej! Dlaczego nie buduje się przejść nadziemnych? Dlaczego zamiast przejść nadziemnych nawet na drogach krajowych stoi ograniczenie 50/70 km/h i fotoradar zamiast owego przejścia? Dlaczego ginie aż tylu ludzi w Polsce? bo nie ma DARMOWYCH dróg dobrej jakości po której szybko i bezkolizyjnie idzie dojechać pomiędzy większymi miastami w Polsce. Dlatego ludzie gnają na szosach gdzie jest 90 km/h i mniej po 120 km/h i pewno więcej. Prędkość nie zabija tylko służy człowiekowi, natomiast Polskę i Polaków zabijają chore rządy po 89 roku i to w każdej dziedzinie naszego życia począwszy od szkolnictwa, pracy, nauki, opieki zdrowotnej, emerytury po poruszanie się po naszej Polsce ( nie ważne czy autem czy pociągiem - wszystko niesie ryzyko)
Odpowiedzi (4)

Napisał(a): cicha -

Kampanie...a życie sobie....Jutro mamy pogrzeb w Rodzinie, zginął człowiek PIESZY (*)....szedł prawidłowo drogą. Szkoda i jego, i kierowcy.......
Odpowiedź (0)

Napisał(a): Adi -

Widzę straszna nie aprobate do kampanii. Ale swoją droga ze czy wiecie w naszych miastach jeździ się za szybko. Ja troche pojezdzilem po Europie i trzeba wielu Wam wybrac sie do Holandii. Tam szczególnie w małych miastach wszyscy jeżdżą bardzo powoli bo pieszy i rowerzysta ma ZAWSZE PIERWSZENSTWO. ZAWSZE. Ładują sie nawet na czerwonym świetle a jak dojdzie do wypadku to kierowca będzie miał po dupie. Więc trzeba ułańskie fantazje schować i spowolnić. A u nas każdy gdzieś sie spieszy. I kierowcy i piesi którzy tez czesto nie są bez winy. Ot i tyle :-)
Odpowiedź (0)
Dodaj komentarz