Admin
Poziom 11

Admin Moderator

Mężczyzna (116)

  • Wino domowe - przepisy

    W: Porady
    Witajcie :)

    Już po pierwszych przymrozkach, liście opadają na potęgę i jest plan... Mam dostęp do ładnych, domowych, winogron rosnących na domu. Poszukuje sprawdzonego przepisu na wino domowe z winogron. Jest tego pełno w sieci, rzecz jasna, ale jakoś wolałbym coś z pierwsze ręki, wypróbowanego. Macie jakieś swoje przepisy?

    Zaznaczam, że to moje pierwsze wino więc prosiłbym o w miarę konkretną instrukcję krok po kroku wraz z proporcjami (ilość owoców, wody, cukru i drożdży). Mam "ustrojstwo" zwane wyciskarką do doku (taka drewniana prasa). Chciałbym nastawić jeden dymion z moszczu, a drugi z samego soku (już wyciśniętego). Winogrona są ciemne.
  • Cenzura na forum, zły admin i biedni użytkownicy

    W: Hydepark
    Szanowni,

    Po kilku wpisach kilku osób garść informacji o tym jak to wszystko funkcjonuje. Odniosę się do kilku zarzutów stawianych nam ostatnio na forum.

    Cenzura: nie ma czegoś takiego, nigdy nie było i nigdy na forum nie będzie. Dlaczego? Bo nie mamy w tym żadnego interesu ani potrzeby. Wyjaśnienie dla osób o ścisłym umyśle: z forum znika dziennie poniżej 1 procenta treści (w tym 90 procent z tego to spam). Logika mówi, że nie może to być cenzurowanie w rozumieniu takim jak opisywane na forum. Nie jest też tym czym „cenzura” jest w rzeczywistości – czyli prewencyjnym przeglądem treści – nie stosujemy czegoś takiego, nigdy. Jedynym wyznacznikiem tego czy coś usunąć jest REGULAMIN. Niestety wykłócanie się o to czy słowo na „ch” jest przekleństwem czy nie, nie powoduje, że regulamin przestał obowiązywać. To samo z obrażaniem innych. Kamuflowanie obrazy pod postacią wymyślnych konstrukcji semantycznych czy logicznych, które to przerastają już dawno najśmielsze oczekiwania, nie sprawia, że my głupiejemy i nie wiemy o co tak naprawdę chodzi. Tutaj mała porada: jeśli nie potrafi się dyskutować bez używania argumentów „ad personam” nie powinno się dyskutować w ogóle.

    Zły admin: admin czy moderacja, powtarzam i podkreślam, nie ma żadnego interesu w tym, aby COKOLWIEK z forum usuwać. Nie ma to najmniejszego sensu, nie ma w tym logiki – jakiejkolwiek. Dlatego też należałoby przyjrzeć się problemowi z trochę innej strony. Musi być jakiś inny powód takich, a nie innych decyzji.

    Biedni użytkownicy: Pisanie na forum jest „proste jak drut”:

    • nie spamuj/nie reklamuj,
    • nie obrażaj innych (w jakikolwiek sposób),
    • jeśli o coś prosimy to mamy w tym jakiś cel, zastosuj się do naszej prośby i po problemie.

    Tyle. Gwarantuję, że po zastosowaniu się do wszystkich ww. punktów żadna wypowiedź na forum nie zniknie. A jeśli zniknie to przez pomyłkę, wtedy wystarczy do nas napisać (nie wieszając psów), wpis przywrócimy i przeprosimy.

  • Top użytkownicy komentarzy

    W: Do Admina
    W serwisach redakcyjnych typu Fakty, Sport, Motoryzacja itd. został wprowadzony ranking 5 najlepszych oraz 5 najbardziej kontrowersyjnych użytkowników. Bloczek znajduje się na wysokości komentarzy.
    W rankingu biorą udział tylko użytkownicy zarejestrowani (zarejestrować można się klikając w ten https://konto(...)e-konto).

    Jak liczymy punktację:

    W zakładce najlepsi znajdują się użytkownicy, którzy napisali najwięcej komentarzy w danym serwisie, a różnica pomiędzy głosami na plus i minus do tych komentarzy jest najwyższa, dodatkowo tę różnicę ocen mnożymy razy 0,4.

    Przykład:
    1 miejsce: Użytkownik X - 50 komentarzy, dodać 45 głosów na plus, odjąć 3 na minus, razy 0,4
    2 miejsce: Użytkownik Y - 50 komentarzy, dodać 45 głosów na plus, odjąć 6 na minus, razy 0,4

    W zakładce kontrowersyjni, znajdują się użytkownicy, którzy w danym serwisie mają najwięcej głosów za swoje komentarze, nie ma znaczenie czy są to głosy na plus czy na minus, liczy się ilość zdobytych "łapek". Wynik mnożymy razy 0,4.

    Przykład:
    1 miejsce: Użytkownik X - 100 głosów na plus dodać 50 głosów na minus razy 0,4
    2 miejsce: Użytkownik Y - 120 głosów na plus dodać 10 głosów na minus razy 0,4

    W obydwóch przypadkach bierzemy pod uwagę tylko komentarze i oceny z danego serwisu (bez forum) oraz okres jednego tygodnia (od poniedziałku do niedzieli). Licznik zeruje się z niedzieli na poniedziałek każdego tygodnia.
  • Personalne tematy na forum

    W: Do Admina
    Szanowni Państwo,

    W związku z powtarzającymi się prowokacjami, i tematami mającymi na celu jedynie – w otwartej lub innej formie – prowadzenie kłótni na forum informuję, że wszelkie tematy czy wpisy tego typu będą z forum natychmiast usuwane.

    Tyczy się to tematów personalnych oraz sugerujących taką tematykę czy zachęcającą do tego typu wpisów. Niedopuszczalnym jest, aby na forum dyskusyjnym dominującą tematyką było to kiedy, kto, za co i dlaczego obraził, a potem budowanie na podstawie tego całego systemu oskarżeń, pomówień i obszarów odpowiedzialności za to co się na forum dzieje.

    Wszelkiego typu spory personalne proszę załatwiać przy pomocy wiadomości prywatnych, naruszenia regulaminu proszę zgłaszać do moderacji lub bezpośrednio do mnie (mailowo lub w wiadomości prywatnej). Polemiki odnośnie zasadności usuwania prowokacyjnych tematów w postaci samych tematów będzie z forum również usuwana. Oświadczenie od administracji można przeczytać tutaj http://forum.(...)-zostac

    Jeszcze raz wyjaśniam, że jakakolwiek metoda walki z trollem nie polega na polemice z nim, dyskusjach, blokowaniu mu konta czy numer IP – tego typu zachowania tylko i wyłącznie wspierają działalność takich osób. Do póki nie nauczymy się ich ignorować będą się karmiły naszymi reakcjami.
    W przypadku wątpliwości lub niejasności co do powyższego oświadczenia zapraszam do zgłoszenia swoich wątpliwości mailowo lub w wiad. prywatnej.

    Odrobinę dystansu do siebie, świata i przede wszystkim internetu nikomu jeszcze nie zaszkodziło, poważnie ;)



  • Promowanie komentarzy – zmiana

    W: Do Admina
    Ze względu na dużą popularność usługi oraz w trosce o jakość wyróżnianych komentarzy z dniem 19 listopada 2014 r. wprowadziliśmy opłatę w wysokości 1,23 zł za wyróżnienie pojedynczego komentarza. Zmiana dotyczy wyróżniania komentarzy pod artykułami na portalu. Więcej informacji na temat samej usługi znajdziesz tutaj: http://forum.(...)2447578
  • Wyróżnianie komentarzy pod artykułem

    W: Do Admina
    Wyróżnienie komentarza to idealny sposób na zainteresowanie nim dużej ilości czytelników! Wyróżnione komentarze są znacznie częściej czytane, otrzymują więcej odpowiedzi oraz ocen. Dodatkowo przyklejenie wyróżnionego komentarza nad listą pozostałych wypowiedzi powoduje, że jest on bardziej widoczny niż pozostałe i zwiększa szansę na to, że każdy czytelnik zapozna się z jego treścią.

    [image]00063LPZ099L5YGF[/image]

    Całkowity koszt wyróżnienia komentarza bez jakichkolwiek ukrytych opłat to 2,46 zł!

    Jak to działa?

    Opcja wyróżnienia komentarza pozwala na oznaczenie dowolnego komentarza (Twojego lub takiego, który Ci się podoba) tłem.

    Dwa najczęściej wyróżniane komentarze zostaną umieszczone („przyklejone”) nad listą pozostałych komentarzy i będą tam widoczne bez względu na sortowanie i przechodzenie na pozostałe podstrony komentarzy. Oznacza to, że będą zawsze na górze.

    [image]00063LQ2LR225H2U[/image]

    Ale pozostaną tam do czasu, aż inny komentarz nie zostanie wypromowany większą ilość razy. Dwa komentarze na górze są sortowane po ilość wyróżnień oraz chronologicznie (zatem wcześniej napisany komentarz o takiej samej ilości wyróżnień jak ten poniżej, znajdzie się jako pierwszy w boksie). W praktyce: jeśli napisałeś komentarz o godzinie 9:00 i otrzymał on 5 wyróżnień to znajdzie się w boksie najczęściej wyróżnianych, kolejny wyróżniony komentarz napisany o 10:00 ma 6 głosów, będzie nad nim – a trzeci z ilością głosów też równą 5, ale napisany o 9:30, nie wejdzie na listę, dopóki nie uzyska 6 wyróżnień (wtedy zastąpi komentarz z 9:00 - starszy, ale z mniejszą ilością głosów).

    Jak wyróżnić komentarz?

    Po prostu wyślij SMS o treści KOLOR na numer 7271 i wpisz otrzymany kod w odpowiednim formularzu przy dowolnym komentarzu!
  • Nie karm trolla - zgłoś!

    W: Do Admina
    Podstawowa zasada brzmi: nie karm trolla!

    Do walki ze zjawiskiem trolli na forum musi zaangażować się cała społeczność forum, bo tylko od Was zależy czy uda nam się ją wyeliminować. Jeden, dwóch czy nawet 100 adminów sobie z tym nie poradzi. Forum to serwis społecznościowy i tylko od społeczności zależy to jak będzie wyglądał.

    O samym trollingu napisano już tyle, że nie ma sensu „tworzyć koła od podstaw”. Poniżej kilka faktów zaczerpniętych z Wikipedii, na których będziemy się opierali.

    Ogólna definicja:

    Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje. Osoby uprawiające trollowanie nazywane są trollami.

    Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty, która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji.
    Tego typu zachowanie wszyscy dobrze znamy, dlatego też postanowiliśmy podjąć wspólną z Wami walkę w celu zminimalizowania takich zachowań na naszym forum. Pamiętajcie, że wypowiedź trolla niekoniecznie będzie naruszała Regulamin, dlatego po zgłoszeniu jej do moderacji może okazać się, że moderator ją zaakceptuje.

    Poniżej znajdziecie listę charakterystycznych zachowań trolli, i w przypadku, gdy zauważycie podobne prosimy o zgłoszenie ich w następującej formie (zastrzegamy, że tylko i wyłącznie kompletne zgłoszenie wysłane w poniższej formie będzie brane pod uwagę).

    Zgłoszenie wyślij na adres: admin@forum.interia.pl

    W treści koniecznie muszą znaleźć się następujące informacje:

    - Link do tematu lub posta (link do posta otrzymasz po najechaniu kursorem na treść wypowiedzi, w prawym górnym rogu posta pojawi się napis „Link”, po kliknięciu w niego możesz skopiować link do danej wypowiedzi).
    - Napisz, z którym z poniższych zachowań jest zbieżny wątek lub post, który do nas wysyłasz.
  • Nie chcesz gości w temacie? Zamknij go!

    W: Hydepark
    Szanowni,

    Pisaliście ostatnio, że przeszkadzają Wam goście w tematach (niezarejestrowani użytkownicy), których zwykle określacie mianem trolli.

    Po pierwsze, jeśli nie chcecie wypowiedzi gości w Waszym temacie zamknijcie go dla nich (przy zakładaniu tematu klikacie w więcej opcji i wybieracie "Nie" tak jak pokazano w załączniku). Od tej pory nie przyjmuję zażaleń, na trollowanie w Waszym temacie przez gości, jeśli nie zamknęliście go dla nich - od razu zaznaczam, albo rybki albo akwarium ;)

    A po drugie, mam nadzieję, że macie świadomość tego kim są te trolle... i tu pytanie do Was - czy osoba uznana za trolla powinna ponosić konsekwencje swoich działań w obrębie całego forum, na wszystkich swoich kontach i nickach? Proszę o zabranie głosu w ankiecie. Dla jasności, po uznaniu kogoś za trolla dostęp dla takiej osoby będzie całkowicie blokowany (wszystkie konta, nicki itd.).

    Informuję, że opcja "oznaczania" kogoś lub jakiejś wypowiedzi jako trolla, na tym forum nie zda egzaminu, więc na pewno nie będzie to rozwiązane - jak kiedyś proponowano - w ten sposób.

    Jedyna możliwość to zgłoszenie przez autora wątku w formie mailowej/priv danej wypowiedzi jako trolla i nasza indywidualna decyzja w tej sprawie.

    Pozdrawiam!
  • Jak pisać w dziale DO ADMINA?

    W: Do Admina
    Dział „Do Admina” służy do publikowania tematów związanych z pytaniami, problemami oraz propozycjami związanymi z funkcjonowaniem forum.interia.pl.
    Przed zamieszczeniem tematu w tym dziale zapoznaj się z poniższymi wytycznymi:

    INFORMACJE WSTĘPNE

    1. Na wszystkie poprawnie założone tematy odpowiemy do 7 dni roboczych (zwykle odpowiadamy tego samego dnia).

    2. We wszelkich kwestiach nie wymienionych w poniższych punktach, prosimy o kontakt pod adresem: admin@forum.interia.pl.

    3. Zgłoszenia niekompletne, naruszające http://forum.(...)2313019, nietematyczne mogą zostać usunięte.

    4. Oficjalne odpowiedzi ze strony administracji forum udzielane są tylko pod dwoma nickami na forum: Admminka oraz Admin. Wypowiedzi z jakichkolwiek innych kont nie są przez nas autoryzowane i nie ponosimy za nie odpowiedzialności.

    5. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy, wyjaśnień, instrukcji odnośnie sposobu działania forum, działania jego mechanizmów, masz problemy z obsługą pisz na adres: admin@forum.interia.pl.

    SKARGI

    1. Jeśli Twoja skarga dotyczy niesłusznie usuniętego/zakrytego wątku lub posta przed zamieszczeniem tematu koniecznie zapoznaj się z http://forum.(...)2313019. Jeśli uważasz, że Twój wpis nie naruszył żadnego z punktów regulaminu, zadaj pytanie wskazując o jaki wpis dokładnie chodzi, im więcej szczegółów podasz tym szybciej odpowiemy na Twój wpis. Konieczne minimum to w przypadku wątku/tematu: data utworzenia, tytuł tematu; w przypadku posta: link do dyskusji lub tytułu wątku w którym wpis umieszczono, data i/lub godzina dodania. W przypadku wpisu użytkownika niezalogowanego zawsze konieczne jest podanie podpisu (nicka). Jeśli zakładasz temat lub piszesz do nas z innego nicka, niż ten którego dotyczy zgłoszenie podaj o jaki nick chodzi.

    2. Jeśli skarga dotyczy bana na konto skontaktuj się z nami pod adresem: admin@forum.interia.pl.

    3. Jeśli skarga dotyczy zachowania innego użytkownika na forum względem Ciebie, to: jeśli doszło do złamania regulaminu, zgłoś dany wpis do moderacji lub poinformuj nas o nim w wiadomości prywatnej/mailowo (koniecznie z linkiem do danego wpisu), jeśli doszło do złamania prawa zgłoś ten fakt odpowiednim organom ścigania. Informujemy, że administracja nie reaguje w żaden sposób na konflikty prywatne pomiędzy użytkownikami forum, a jedynie na fakt naruszenia regulaminu forum.

    4. Jeśli masz pytania odnośnie aspektów prawnych funkcjonowania forum, obowiązków oraz praw przysługujących usługodawcy, zapoznaj się z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, link:http://isap.s(...)type=3. W przypadku dodatkowych pytań lub niejasności prosimy o kontakt pod adresem: admin@forum.interia.pl.

    PROPOZYCJE

    1. Jeśli chcesz zgłosić nam swoją propozycje względem usprawnień na forum, opisz dokładnie jak dane rozwiązanie powinno Twoim zdaniem funkcjonować oraz jakie Twoim zdaniem będą korzyści dla użytkowników z wprowadzenia danego rozwiązania na forum.

    2. Daj znać czy propozycja jest Twoim indywidualnym pomysłem czy zgłaszasz ją w imieniu grupy użytkowników.

    3. Każda zrealizowana propozycja zmian na forum, będzie nagradzana przez nas upominkiem rzeczowym!

    4. Informujemy, że realizujemy jedynie wybrane pomysły użytkowników, które zgadzają się z nasza linią prowadzenia serwisu oraz są zgodne z wyznaczonymi celami produktu.
  • Negatywne oceny wypowiedzi

    W: Do Admina
    Witam,

    Ze względu na często pojawiające się uwagi na temat możliwości ujemnego punktowania wypowiedzi, która jest używana niezgodnie ze swoim przeznaczeniem przez niektórych użytkowników forum (w założeniu miała to być możliwość wyrażenia swojej negatywnej opinii odnośnie czyjejś wypowiedzi w toku dyskusji lub ocena tematu), zwracamy się do Was z pytaniem, czy taka możliwość (negatywnego oceniania), powinna z forum zostać usunięta?

    Nadal na forum pozostaną pozytywne oceny.

    Prosimy o zabranie głosu w ankiecie.

    Pozdrawiamy!

    (Ankieta będzie dostępna do 20.12.2013 r. - w piątek zostanie podsumowana).