• w temacie Czy szukania pracy w obecnych czasach

    W: Polityka
    Szukanie pracy ponizajace nie jest tylko czasami kandydaci traktowani sa powiedzmy niepowaznie. Sama kiedys starajac sie o prace w sklepie meblowym doswiadczylam praktyk ze strony pracodawcy ponizej krytyki ... jesli juz maja kogos na dane stanowisko to niech nie robia szopek. Takie rzeczy sie zdarzaja i trzeba sie z tym liczyc. Jednak jest tez druga strona medalu, kiedy to poszukujacy pracy staraja sie o o stanowisko bardzo odlegle od wyksztalcenia i doswiadczenia.

    Praca nie hanbi tylko uszlachetnia.
  • w temacie Aparat ortodontyczny u dorosłego

    W: Hydepark
    ~patish1990
    Gosiaczek75
    ~patish1990 W końcu pozytywny wydźwięk, trochę się nasłuchałam że retencja to czyste zło. Ja mam mieć u góry i u dołu stały drucik, a do tego na początek na górę wyciąganą przezroczystą nakładkę (szynę). Wynika to pewnie z tego że miałam rozciąganą górną szczękę. A powiedz mi jeszcze, czy przyklejony drucik odklejał się na początku? Takich historii jest wszędzie mnóstwo
    Na gorze mialam wkladany aparat utrwalajacy a na dole mam do dzisiaj przyklejony drucik.
    Beton trzyma bez problemu tylko juz sie drut w kilku miejscach wylamal (ma prawo po 9-ciu latach) ale beton nadal jest, w niczym nie przeszkadza, za kazdym razem prosze dentystke by mi to wreszcie spilowala ale jakos zawsze przekladamy na nastepny raz.
    Podejrzewam, ze wszystko zalezy od materialow i wykonania - jak jest dobrze zrobione to nie trzeba poprawiac.
    Znam przypadki , kiedy dziewczyny nie nosily juz aparatow utrwalajacych i po kilku miesiacach zeby wrocily na stare miejsca, trzeba bylo jeszcze raz aparat korygujacy zakladac. Wiec lepiej dwa razy sie zastanowic czy warto ryzykowac.

    Retencję na pewno będę stosować, choćby przez wiele lat :) nie zmarnuję tego czasu, momentami to była męczarnia. Dzięki wielkie za odpowiedź, miło wiedzieć że w pewnym momencie wszystko się stabilizuje
    Tak trzymaj! Powodzenia! :)
  • w temacie Aparat ortodontyczny u dorosłego

    W: Hydepark
    ~patish1990 W końcu pozytywny wydźwięk, trochę się nasłuchałam że retencja to czyste zło. Ja mam mieć u góry i u dołu stały drucik, a do tego na początek na górę wyciąganą przezroczystą nakładkę (szynę). Wynika to pewnie z tego że miałam rozciąganą górną szczękę. A powiedz mi jeszcze, czy przyklejony drucik odklejał się na początku? Takich historii jest wszędzie mnóstwo
    Na gorze mialam wkladany aparat utrwalajacy a na dole mam do dzisiaj przyklejony drucik.
    Beton trzyma bez problemu tylko juz sie drut w kilku miejscach wylamal (ma prawo po 9-ciu latach) ale beton nadal jest, w niczym nie przeszkadza, za kazdym razem prosze dentystke by mi to wreszcie spilowala ale jakos zawsze przekladamy na nastepny raz.
    Podejrzewam, ze wszystko zalezy od materialow i wykonania - jak jest dobrze zrobione to nie trzeba poprawiac.
    Znam przypadki , kiedy dziewczyny nie nosily juz aparatow utrwalajacych i po kilku miesiacach zeby wrocily na stare miejsca, trzeba bylo jeszcze raz aparat korygujacy zakladac. Wiec lepiej dwa razy sie zastanowic czy warto ryzykowac.

  • w temacie Aparat ortodontyczny u dorosłego

    W: Hydepark
    ~patish1990 A jak u was przebiega retencja po zdjęciu aparatu? Jakieś problemy?
    Po zdjeciu aparatu korygujacego musisz nosic aparat utrwalajacy lub bedziesz miec szyne przyklejona na stale, o tym decyduje lekarz.
    Taki aparat zakladasz na poczatku tak czesto jak to mozliwe, z czasem coraz rzadziej, u mnie 9 lat po zdjeciu aparatu wszystko jest ok. Aparat utrwalajacy nosilam jeszcze ponad rok od zdjecia aparatu korygujacego a szyne mam do dzisiaj chociaz w paru miejscach drucika juz nie ma bo sie wylamal ale w niczym mi to nie przeszkadza.
    Jesli po dluzszym czasie nie noszenia aparatu korygujacego mozesz go swobodnie znowu zalozyc to znaczy, ze nic sie nie zmienilo i zeby zostaly na swoim miejscu.
  • w temacie Czy kobieta musi być matką, a mężczyzna ojcem?

    W: Uczucia
    Nikt nie musi byc rodzicem, czasami nie chce a czasami nie moze.
    Dlaczego ludzie majacy dzieci krytykuja tych, ktorzy ich nie maja? Innosc nie poplaca.
    Podobnie jest w kazdym innym aspekcie naszego zycia. W oczy rzuca sie to co sie wyroznia.
    Skoro ja mam dzieci o oni nie to znaczy, ze sa wygodni, leniwi, maja wiecej kasy na wlasne potrzeby, nikt i nic ich nie ogranicza, maja duzo czasu, nie wiedza co to poswiecenie, wyrzeczenia,stres, zmeczenie .....
    .... moze to wszystko przez zazdrosc, a moze przez bol glowy, gorszy dzien, dlaczego komus w tym momencie jest lepiej ode mnie?! Jestesmy tylko ludzmi.
  • w temacie Te grzyby są śmiertelnie trujące!

    W: Hydepark
    Pomijajac juz "dziadka poczatkujacego amatora zbierania grzybow" ;) uwazajmy co wkladamy do koszyka.
    Jesli nie jestesmy w 100% pewni to po prostu zostawmy grzybka w spokoju.
    Pozniej nie bedziemy myslec czy w sosiku plywaja wszystkie dobre czy tez moze jest jeden, ktorego nie bylismy pewni.
    Wszystkie grzybki sa jadalne, ale niektore tylko raz.
    Bardzo latwo pomylic sie jesli chodzi o mlode, dopiero co wyrastajace z ziemi grzyby, ktore przypominaja ksztaltem i kolorem jasne, kremowe kolki.
    Grzyby jadalne i te niejadalne a takze trujace czesto rosna obok siebie, wiec o pomylke nie trudno.
    Amatorow odsylam do studiowania atlasow grzybow i wspomagania sie wiedza tych, ktorzy maja o grzybach wieksze pojecie.
  • w temacie Dlaczego facet chce odejsc?

    W: Babskie sprawy
    ~proste Gosiaczek75 Moja rada - daj sobie spokuj, nic na sile, niech pisze co chce, moze musi odreagowac wlasna nieudolnosc, zazdrosci ci zaradnosci i pracowitosci.
    Przyjdzie czas a poznasz kogos naprawde wartosciowego, przy kim poczujesz sie jak prawdziwa kobieta a nie bankomat. Wiec glowa do gory! W epoce równouprawnienia nie ma znaczenia kto jest bankomatem, ten kto ma pracę ten finansuje drugą osobę z którą jest związany.Oczywiscie o ile bankomat oprocz zarabianiem na utrzymanie musi jeszcze zajac sie domem bo nieudacznik jak sama nazwa wskazuje woli praca sie nie kalac. Rownouprawnienie to takze podzial obowiazkow a nie tylko zarabianie pieniedzy i utrzymywanie osoby niepracujacej zawodowo.