19
ppt
Ten temat ma:
  • Wyświetleń51
  • Odpowiedzi18
  • Ocen na +0
19 ppt ?

lepsze masło czy margaryna? (19)

pokaż odpowiedzi chronologicznie | od najwyższej oceny
INTERIA.PL

Re: lepsze masło czy margaryna?

Napisał(a): Gość -

Masło może i jest smaczniejsze...no ale ten cholesterol! Margaryna cholesterolu nie ma, często jest też wzbogacana rozmaitymi witaminami...Masło jest zdrowe dla młodych ludzi...Po trzydziestce panowie już powinni unikać - u nich cholesterol częściej jest wysoki...no a panie tak po 50:)

Reklama

Reklama

Reklama

Re: lepsze masło czy margaryna?

Napisał(a): Gość -

Masło ,masło i jeszcze raz masło,proszę tylko stosować diete typu Mż(mniej żrej) Proszę pamiętać ,a szczególnie osoby
z alergenem NIKIEL, Pył tego metalu używany jest w procesie fluidalnego utwardzania olejów spożywczych np.ol.rzepakowego. Jestem cukrzykiem i tylko masło,a margaryna to tylko miękka.Osobom ślepnącym tylko masło,bo sztuczna VIT. A i D to badziew ,a nawet... Proste tylko 70 g masła!/dzień.(ogółem),a dostarczyć organizmowi CHLESTEROLU z zewnątrz trzeba 300mg ,bo inaczej powstaje cholesterol z rozkładu tłuszczy własnych z zapasów własnych i masa trójglicerydów.Zyczę zdrowia ! Diabetyk od lat 25.MARGARYNA to erzac masła wymyslony przez FRANCUZóW, myslimy ,,ze to tacy smakosze!

Re: lepsze masło czy margaryna?

Napisał(a): Gość -

Witam forumowiczów! Z racji wykonywanego przez mnie zawodu i tego, że mam styczność z masłem i margaryną chcę się z Wami podzielić cennymi informacjami, które pomogą Wam przy wyborze co lepsze mało czy margaryna.

Tłuszcze są ważnym składnikiem codziennej diety, ich podstawową funkcją jest dostarczanie organizmowi energii.Jednak z tłuszczów powinno pochodzić nie więcej niż 30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Ich nadmiar może prowadzić do otyłości. Tłuszcze są także niezbędnym elementem potrzebnym do rozwoju nowych komórek w organizmie oraz źródłem witamin A, D, E.

Tłuszcze dzielą się na:
- Te, które zawierają duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Są to tłuszcze twarde, które między innymi wpływają na podniesienie poziomu cholesterolu we krwi. Ich nadmiar w diecie przyczynia się do rozwoju miażdżycy a w konsekwencji może prowadzić do choroby wieńcowej, zawału czy udaru mózgu. Występują np. w czerwonym mięsie, maśle, tłustych serach.
- Oraz na takie, które zawierają duże ilości jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Działają one przeciwzapalnie i wpływają także na prawidłowy rozwój centralnego układu nerwowego oraz obniżają poziom cholesterolu we krwi. Potocznie nazywa się je „dobrymi tłuszczami”. Występują w tłuszczach roślinnych oraz tych pochodzących z ryb. Można je znaleźć w olejach roślinnych oraz w wysokogatunkowych margarynach.

Margaryny do smarowania to ważne dla organizmu źródło tłuszczu. Te, które powinno się włączać do codziennej diety to produkty wysokogatunkowe. Takie margaryny są produkowane w oparciu o nowoczesną technologię produkcji, która eliminuje powstawanie kwasów tłuszczowych trans. Margaryny te zawierają właściwe proporcje kwasów tłuszczowych, czyli: bogatą zawartość zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych i minimum nasyconych kwasów tłuszczowych i jest to zgodne z zaleceniami dotyczącymi zdrowego żywienia.

Mam nadzieję, że troszkę teorii Was nie zniechęci a wręcz przeciwnie, przekona do słusznych wyborów.

Re: lepsze masło czy margaryna?

Napisał(a): Gość -

Witam forumowiczów! Z racji wykonywanego przez mnie zawodu i tego, że mam styczność z masłem i margaryną chcę się z Wami podzielić cennymi informacjami. Może pomogą wam przy wyborze co lepsze masło czy margaryna.



Tłuszcze są ważnym składnikiem codziennej diety, ich podstawową funkcją jest dostarczanie organizmowi energii. Jednak z tłuszczów powinno pochodzić nie więcej niż 30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Ich nadmiar może prowadzić do otyłości. Tłuszcze są także niezbędnym elementem potrzebnym do rozwoju nowych komórek w organizmie oraz źródłem witamin A, D, E.



Tłuszcze dzielą się na:

Te, które zawierają duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Są to tłuszcze twarde, które między innymi wpływają na podniesienie poziomu cholesterolu we krwi. Ich nadmiar w diecie przyczynia się do rozwoju miażdżycy a w konsekwencji może prowadzić do choroby wieńcowej, zawału czy udaru mózgu. Występują np. w czerwonym mięsie, maśle, tłustych serach.



Oraz na takie, które zawierają duże ilości jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Działają one przeciwzapalnie i wpływają także na prawidłowy rozwój centralnego układu nerwowego oraz obniżają poziom cholesterolu we krwi. Potocznie nazywa się je „dobrymi tłuszczami”. Występują w tłuszczach roślinnych oraz tych pochodzących z ryb. Można je znaleźć w olejach roślinnych oraz w wysokogatunkowych margarynach.


Margaryny do smarowania to ważne dla organizmu źródło tłuszczu. Te, które powinno się włączać do codziennej diety to produkty wysokogatunkowe. Takie margaryny są produkowane w oparciu o nowoczesną technologię produkcji, która eliminuje powstawanie kwasów tłuszczowych trans. Margaryny te zawierają właściwe proporcje kwasów tłuszczowych, czyli: bogatą zawartość zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych i minimum nasyconych kwasów tłuszczowych i jest to zgodne z zaleceniami dotyczącymi zdrowego żywienia.



Mam nadzieję, że troszkę teorii Was nie zniechęci a wręcz przeciwnie, przekona do słusznych wyborów.

« Wróć do tematów
Do góry strony: lepsze masło czy margaryna?