48
ppt
Ten temat ma:
  • Wyświetleń2 tys.
  • Odpowiedzi28
  • Ocen na +0
48 ppt ?

Obowiązki lekarza rodzinnego (29)

pokaż odpowiedzi chronologicznie | od najwyższej oceny

Obowiązki lekarza rodzinnego

Napisał(a): Gość -

Od kilku lat biorę leki na alergię w okresie wiosenno-letnim. Lekarz zleca mi ich przyjmowanie, zanim na dobre pyłki zaczną fruwać w powietrzu, żeby zapobiegać katarowi i złemu samopoczuciu. Wybrałam się ostatnio po receptę do alergologa, jednak okazało się, że jeszcze przez dwa tygodnie będzie na urlopie. Poprosiłam lekarza rodzinnego o wypisanie recepty, ale odmówił. Teraz będę musiała szybko szukać nowego alergologa, który przyjmuje prywatnie, bo ze skierowania zostanę najwcześniej przyjęta za 2 miesiące, a wtedy już będzie za późno. Czy w takiej sytuacji lekarz rodzinny nie powinien wypisać mi tej recepty?
INTERIA.PL

Re: Obowiązki lekarza rodzinnego

Jestem lekarzem rodzinnym.Owszem, mamy obowiązek przepisywania recept ,ale pod warunkiem,że specjalista napisze pisemną informacje o sposobie leczenia i rozpoznaniu.Tylko wtedy napiszemy recepte na wymienione leki.
Taka informacja raz w roku powinna być dostarczona przez pacjenta.