115
ppt
Ten temat ma:
  • Wyświetleń2 tys.
  • Odpowiedzi85
  • Ocen na +37
115 ppt ?

Zioła łagodzące niepokój! (86)

pokaż odpowiedzi chronologicznie | od najwyższej oceny

Re: Zioła łagodzące niepokój!

Napisał(a): Gość -

brandon07 Zioła na stres: pokrzywa

Roślina pospolita o niepospolitych właściwościach. Zawiera mi.n. kwasy organiczne, dużo witaminy C oraz K, także witaminy z grupy B, prowitaminę A oraz potas, wapń i żelazo. Działa wybitnie wzmacniająco, podnosi odporność, usprawnia przemianę materii i zwiększa ilość czerwonych krwinek, a tym samym dodaje energii. Możesz pić świeży sok wyciśnięty z liści albo robić napary i nalewki, a młode listki dodawać do zup i sałatek. Do kupienia są też herbatki i suszone liście pokrzywy.
Np kozłek lekarski na uspokojenie!
INTERIA.PL

Re: Zioła łagodzące niepokój!

Napisał(a): Gość -

Prever
Avakesh
mitomanka Przyczyny bezsenności:

Przedłużającej się bezsenności nie należy lekceważyć, gdyż może ona być symptomem poważnej choroby. Trafna diagnoza pozwoli nam określić przyczynę kłopotów z zasypianiem i usunąć ją poprzez właściwe leczenie.

Problemy z zasypianiem występują m.in. przy nadczynności tarczycy, depresji, astmie, arytmii, artretyzmie, chorobie Parkinsona. Może ją spowodować także zbyt niski poziom melatoniny.

Najczęściej jednak bezsenność spowodowana jest zawrotnym tempem życia, nadmiarem bombardujących nas informacji, wszechobecnym stresem.

Dużą rolę odgrywa też odżywianie. Nie należy jeść obfitych i ciężkostrawnych posiłków, i pić mocnej herbaty i kawy na trzy godziny przed snem.

Warto natomiast wypić przed snem szklankę mleka z miodem. Cukier pozwoli komórkom mózgowym przyswoić duże ilości tryptofanu, znajdującego się w mleka, który przekształcany w mózgu na serotoninę działa uspokajająco.

Obecność w diecie dużej ilości produktów bogatych w skrobie ma podobne działanie, gdyż i w tym przypadku w mózgu powstaje serotonina.
Kwasy tłuszczowe omega 3

Wiesz już pewnie, że kwasy tłuszczowe omega są dobre dla serca, ale nie wiesz może, że chronią także przed depresją i wpływają na eliminację rozdrażnienia i niepokoju. W badaniach przeprowadzonych w Instytucie Badań Medycyny Behawioralnej na uniwersytecie w Ohio, poddawani obserwacji studenci, którzy przez 12 tygodni regularnie przyjmowali kwasy tłuszczowe omega 3, odczuwali zdecydowanie mniejszy lęk przed egzaminem niż ci, którzy ich nie spożywali. Eksperci zalecają, by niezbędne nam kwasy tłuszczowe omega dostarczać przede wszystkim w postaci naturalnej, a tylko w wyjątkowych przypadkach ratować się suplementami. Najlepszym źródłem tych kwasów są oleje roślinne (rzepakowy, lniany i sojowy), ryby morskie (łosoś, sardynki), a także żółtko jaj, nasiona soi i orzechy włoskie.

Reklama

Reklama

Reklama

« Wróć do tematów
Użytkownicy poszukiwali
  • karbieniec pospolity zastosowanie
Do góry strony: Zioła łagodzące niepokój!